دادسرای جرایم رایانه ای در آمریکا

به دلیل تطبیق پذیری کامپیوتر ، تفکیک خطوط رفتار جنایی و غیر جنایی در مورد استفاده از آن می تواند مشکل باشد. رفتارهایی که شرکت ها و دولت ها به عنوان مسائل ناخواسته در نظر می گیرند می توانند از شوخی های ساده، از جمله پیام های خنده دار بر روی صفحه نمایش کامپیوتر، سوء استفاده مالی یا  از داده ها که باعث تلفات میلیون ها دلار می شوند، متفاوت و گسترده باشد. ظهور انواع مختلفی از سوء استفاده، مانند کرم های کامپیوتری و ویروس ها و هک گسترده کامپیوتر ، چالش های جدیدی را برای دولت و دادگاه ها ایجاد کرده است.

اولین قانون جرایم کامپیوتری فدرال، قانون دسترسی های غیرقانونی به سوء استفاده از آنها  بود که توسط کنگره در سال 1984 تصویب شد. این قانون از برخی اطلاعات طبقه بندی شده دولتی محافظت می کند. این قانون همچنین استفاده از رایانه ها را برای ایجاد آسیب به سیستم های کامپیوتری، از جمله سخت افزار و نرم افزار آن، مستوجب مجازات می داند.

در اواخر دهه 1980، بسیاری از ایالت ها به دنبال رهبری دولت فدرال در تلاش برای تعریف و مبارزه با فعالیت های کامپیوتری جنایی بودند. حداقل 20 ایالت با مقررات مشابهی جرایم کامپیوتری را به تصویب رساندند. بعضی از این ایالت ها ممکن است تحت تأثیر مطالعات منتشر شده در اواخر دهه 1980 قرار گرفته باشند. علاوه بر این، برخی از این تلفات مربوط به جنایات تازه تر و پیچیده تر است که معمولا بدون قید و شرط پیگیری می شوند.

تعداد جرایم کامپیوتری در اوایل دهه 1990 به طور چشمگیری افزایش یافت. طبق گزارش گروه بررسی واکنش های کامپیوتری در دانشگاه کارنگی ـ ملون ، تعداد ورودی های کامپیوتری در ایالات متحده بین سال های 1991 تا 1994 ؛ 498 درصد افزایش یافت. در طی مدت مشابه، تعداد سایت های شبکه ای که تحت تاثیر جرایم کامپیوتری قرار دارند ، 702 درصد افزایش یافته است . در سال 1991، کنگره ملی ، بخش جرایم کامپیوتری را در اداره تحقیقات فدرال (FBI) ایجاد کرد. در بین سال های 1991 تا 1997، مجموعه ملی، بیش از 200 مورد شخصی را که شامل هکرهای کامپیوتر است، مورد بررسی قرار داد.

کنگره با افزایش قانون جاسوسی کامپیوتری با تصویب قانون اطلاعات ملی سال 1996 به عنوان دوم قانون جاسوسی اقتصادی سال 1996، کنگره را مطرح کرد. این قانون، مقررات قانون اصلی قانون رایانه ای را تقویت و اصلاح کرد، هرچند قانونگذاران و مفسران پیشنهاد کرده اند که با توسعه تکنولوژی، ممکن است برای رسیدگی به روش های جدید برای ارتکاب جرائم کامپیوتری، قوانین جدیدی لازم باشد.

با وجود قوانین جدید و تلاش های اجرای قانون برای جلوگیری از جرایم کامپیوتری، آمار مربوط به این جرایم همچنان مبهم و نامشخص است. براساس یک نظرسنجی که در سال 2002 توسط مؤسسه امنیتی کامپیوتر انجام شد، 90 درصد از کسانی که مورد بررسی قرار گرفتند ( که عمدتا شرکت های بزرگ و سازمان های دولتی بودند ) گزارش دادند که نقض امنیتی کامپیوتر را شناسایی کرده اند. هشتاد درصد از کسانی که مورد بررسی قرار گرفت، اذعان کردند که به دلیل جرایم کامپیوتری اطلاعات آنها از دست رفته است. افزون بر این 223 شرکت و سازمان در این نظرسنجی که مایل به افشای اطلاعات در مورد خسارت مالی بودند، تنها 455 میلیون دلار در سال 2002 گزارش دادند.

به عقیده یک وکیل حقوقی ، نگرانی در مورد تروریسم همچنین این امکان را به وجود می آورد که سازمان های تروریستی می توانند اعمال خصمانه را به شکل جرایم کامپیوتری انجام دهند. در سال 2001، کنگره با تأمین ابزارهای لازم برای جلوگیری از تضعیف و جلوگیری از تروریسم ، ایالات متحده را متحد و تقویت کرد. این قانون حاوی مقرراتی است که اجازه اجرای قانون را برای دستگیری مجرمانی که از رایانه ها و سایر شبکه های ارتباطی استفاده می کنند را امکان پذیر می سازد. (قانون امنیت ملی) همچنین به کمیسیون محکومیت ایالات متحده دستور داد که مقررات محکومیت مربوط به جرایم کامپیوتری زیر 18 ساله را بررسی و احتمالا اصلاح کند.

به عقیده یک وکیل پایه یک دادگستری ، جرایم کامپیوتری و بخش مالکیت فکری وزارت دادگستری و البته دادسراهای جرایم رایانه ای هر ساله ده ها مورد از موارد جرایم رایانه ای را مورد محاکمه قرار می دهد. بسیاری از این موارد شامل مواردی از هک کامپیوتر و نفوذ غیر مجاز، و همچنین نرم افزارهای  دزدی و تقلب کامپیوتری است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *