شکایت از کارفرما به چه صورتی است؟

قوانین بسیاری وجود دارد که از حقوق کارگر و کارمند در برابر بدرفتاری های کارفرما محافظت می کنند و به او حق شکایت از کارفرما می دهند . این قوانین به کارکنان و متقاضیان شغل کمک می کند تا چنانچه مورد بی عدالتی یا تبعیض قرار گرفته باشند ، یا حقوق قانونی آن ها نقض شده باشد،  به عدالت دست یابند ، و در این مواقع شما حق دارید که از کارفرما شکایت کنید . شاید شما در طول روند استخدام ، در معرض تعرض جنسی ، یا آزار های رفتاری قرار گرفته باشید و به هر حال شما می توانید از کارفرمای خود شکایت کنید .

تصورات خود را از حادثه ثبت کنید : این که آیا به شما مرخصی پزشکی داده نشده است ، در معرض تعرض جنسی قرار گرفته اید یا با شما در محل کار بدرفتاری شده است ، همگی می توانند مصداق آزار و اذیت باشند ؛ لذا تمام این ها را یادداشت کنید .

یک جدول زمانی رویدادها ایجاد کنید : هنگامی که به شما اطلاع داده شد و با شما تماس گرفتند ، اسم همه افرادی که درگیر هستند را بنویسید.

کپی تمام ارتباطات را نگه دارید : اطمینان حاصل کنید که یک نسخه از هر گونه ارتباطی که مربوط به حادثه است ، از جمله ایمیل ها ، یادداشت ها و نامه ها باشد . اگر می توانید یک کپی از پیام های صوتی دریافت کنید و این کار را حتما انجام دهید.

یک کپی از پرونده کارکنان خود را ایمن نگه دارید : اگر شما کار خود را ارتقاء یا خاتمه داده اید ، باید یک کپی از پرونده کارکنان خود داشته باشید . در حالت ایده آل، شما قبلا یک رکورد از کلیه پیام های رسمی و همچنین نظرات غیر رسمی و اطلاعات مربوط به ارتقاء را نگهداری کرده اید .

کارفرمایان گاهی اوقات دوست دارند بلافاصله پس از پایان کار افراد را از ساختمان بیرون بکشند. ممکن است وقت کافی برای بازگشت به دفتر و تهیه کپی از آن ها نداشته باشید که به همراه خود به خانه ببرید .

نسخه های نظرسنجی سالانه ، مکاتبات، ایمیل ها و دفترچه های راهنمای کارکنان را در خانه ذخیره کنید. به این ترتیب شما دسترسی آسانی به این مطالب خواهید داشت.

سوابق مالی خود را نگه دارید : اگر شکایت از کارفرمای شما مربوط به مسائل پرداخت حقوق شود ، پس باید اثبات کنید چه مقدار پول را از دست داده اید . سوابق مالی کمک خواهد کرد که مقدار دستمزد شما معین و مشخص باشد .

با همکاران خود صحبت کنید : ممکن است شخصی شاهد حادثه بوده باشد و بتواند به نفع شما شهادت دهد . به آنها دسترسی پیدا کنید و از آنها بخواهید که حوادث را به یاد بیاورند . اگر تمایل داشتند ، از آن ها بخواهید که شرح کوتاهی از ما وقع را یادداشت کنند .

سعی کنید اطلاعات شخصی را نیز دریافت کنید : کارکنان اغلب در آخر وقت کاری پست های خود را ترک می کنند . با نگه داشتن اطلاعات تماس آن ها ، شما همیشه می توانید در صورت نیاز به شهادت آنها ، با ایشان تماس برقرار کنید . یک ایمیل پیگیری به سرپرست یا سوپروایزر خود ارسال کنید ؛ اگر شما اخراج شده اید ، با یک ایمیل به سرپرست خود خلاصه ای از حادثه را اعلام کنید .

حرفه ای بمانید و ایمیلی را ارسال نکنید تا بتوانید از بحث و جدل اجتناب کنید . هدف از ارسال ایمیل این است که بتوانید اسناد این ماجرا را ذخیره کنید . اگر با ارسال ایمیل راحت نیستید می توانید این گفتگوها را یادداشت کنید .

قرارداد کار یا توافقنامه مذاکره جمعی را مرور کنید : این قراردادها اغلب حاوی مقرراتی هستند که شما را مجبور به حل مسائل مربوط به محل کار از طریق یک شکایت از کارفرما می کند . قرارداد خود را مطالعه کنید و ببینید که آیا یک بند برای این اثر وجود دارد یا خیر . اگر شما یک نسخه از قرارداد خود ندارید ، با دبیرخانه  تماس بگیرید و یک کپی بخواهید.

با سرپرست خود ملاقات کنید : بعضی از بنگاهها نیازمند کارکنانی هستند که کارکنان خود را به طور غیر رسمی ملاقات می کنند تا هرگونه شکایت را مورد بحث قرار دهند . جلسات غیر رسمی به طرفین اجازه می دهند تا به مبادله ایده ها و احتمالا حل و فصل اختلافات دست یابند.

حتی اگر شما نیازی به دیدار رسمی نداشته باشید ، هنوز هم این مسئله می تواند ایده خوبی باشد . جلسه غیر رسمی نیز راه خوبی برای پیدا کردن سیاست های ثبت شکایت از کارفرما به صورت رسمی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *