وکیل حرفه ای بودن به چه معناست؟

شاید این سوال را خیلی از دانشجویان حقوق بپرسند که : « من یک دانشجوی سال اول حقوق هستم که به طور مرتب و روزانه می شنوم که مردم به من می گویند که “حرفه ای بودن ” برای کار تو بسیار مهم است ، اینکه باید به هنگام مصاحبه و کار حرفه ای به نظر بیایم ، این که برای این که حرفه ای به نظر بیایم ، باید حرفه ای عمل کنم… اما مسئله اینجاست که من معنای دقیق واژه حرفه ای را نمی دانم.»

در پاسخ باید گفت : « مطمئن باشید شما تنها دانشجوی حقوق نیستید که گیج شده است! »

برخی از ما که سال های فراوانی را مشغول وکالت هستند ، گاهی اوقات فراموش می کنند که یک دانش آموز سال اول حقوق بودن چه حس و حالی دارد . ما در مورد شرایط  « حرفه ای بودن » و « کار حرفه ای » به طور مرتب صحبت می کنیم و فراموش می کنیم که بسیاری از دانشجویان حقوق – به ویژه کسانی که دانشکده حقوق را بلافاصله پس از دبیرستان آغاز می کنند – هرگز در محیط اداری کار نکرده اند . ما فرض می کنیم که دانشجو می داند که ما در مورد چه چیزی صحبت می کنیم و البته این مسئله همیشه برای شما عادلانه نیست .

هنگامی که ما درباره وکیل حرفه ای صحبت می کنیم ، در مورد چند چیز متفاوت صحبت می کنیم ، که همه آنها با هم کار می کنند تا نشان دهند که شما قابل اعتماد و صالح هستید . همانطور که می بینید آنها نیز شاخص های ذهنی و کلی هستند .

در سطح بالایی ، یک وکیل حرفه ای بودن در مورد ظاهر است . این بدان معناست که شما مناسب محل کار لباسی پوشیده اید ، که به نوبه خود نشان می دهد که شما فضای محیط کار را درک می کنید و به فرهنگ محل کار احترام می گذارید . برای بسیاری از ادارات حقوقی ، “ظاهر حرفه ای” به معنای پوشیدن لباس رسمی اداری است . به عبارت دیگر، کت و شلوار لباس خوب و مناسبی می باشد . ( برای مصاحبه شغلی ، جلسات با موکل و سایر رویدادها … “ظاهر حرفه ای” همچنین شامل یک موی مرتب ، آرایش مناسب ، جواهرات ، کفش و لوازم جانبی است .

برای درک اینکه چه چیزی ظاهر حرفه ای است ، می توانید از وب سایت های شرکت های حقوقی بازدید کنید. همانطور که جستجوی شغلی خود را شروع می کنید و کار خود را آغاز می کنید ، به دنبال کلیشه های یک وکیل در تهران باشید ؛ چرا که ممکن است برایتان راه گشا باشد .

همچنین ؛ یک وکیل حرفه ای بودن در مورد رفتار است . این به این معنی است که شما به طور مناسب در محل دفتر و به عنوان یک کارمند و به  نمایندگی از کارفرمای خود رفتار می کنید . گاهی اوقات به رفتار حرفه ای یک وکیل به عنوان ” آداب رسمی ” یا ” آداب کسب و کار ” اشاره می شود . این مسئله  شامل دست دادن با افرادی که شما آنها را ملاقات می کنید ، ژست مناسب و زبان بدن ، استفاده از زبان رسمی معیار در ارتباطات کلامی و گفتاری ، مودب بودن و رفتار محترمانه با افراد می شود .

این همچنین شامل داشتن رفتار اداری خوب است – احترام به کارفرمای خود ( به عنوان مثال از زمان کاری برای انجام مسائل شخصی خود استفاده نکنید )، احترام به همکاران ( به عنوان مثال، هنگامی که برای خود یک قهوه درست می کنید برای همکارتان نیز می توانید فنجانی قهوه بریزید ) ، و باعث اختلال و مزاحمت برای افرادی که اطراف شما هستند ایجاد نکنید ( به عنوان مثال ، گوش دادن به موسیقی با صدای بلند ، صحبت کردن با صدای بلند با تلفن و یا تعریف کردن جوک های بی موقع ).

برای درک صحیح رسم و رسوم اداری ، باید بدانید که چه چیزی از شما انتظار می رود. در محل کار خود دقت کنید . چه کسی محترم و دوست داشتنی است ؟ چرا ؟ مردم از چه رفتارهایی شکایت می کنند ؟ چرا ؟ با این حال ، به عنوان یک قاعده کلی ، به یاد داشته باشید که محل کار یک محیط مشترک است – نه اتاق خواب شما – و افرادی که دفتر را با آن ها به اشتراک می گذارید ، می توانند در سال های آینده بر روی حرفه شما تأثیر بگذارند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *